דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיק עבודות - דברים שכדאי לדעת 

מאת    [ 11/11/2008 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 3392 פעמים ]

עולם העיצוב, כמו כל תחום אחר, מבקש לעמוד על איכותו של המועמד הנכנס בדלתו. תיק עבודות, המכונה גם פורטפוליו, הוא אחד מתנאי הקבלה למוסדות לימוד העיצוב וככזה הוא לעתים קרובות מעלה חשש בקרב המועמדים. מהו מקורו של חשש זה? מלבד ההתרגשות הטבעית שאוחזת בנו כאשר אנו נבחנים ונבדקים, החשש בהכנת תיק עבודות ראשון נובע פעמים רבות מהיעדר הבנה מדויקת- מה למעשה מצפים מאיתנו?

העובדה שאין הגדרה מדויקת ואחידה מעלה שאלות רבות, טכניות ומהותיות. גודלו של התיק יכול לנוע בין 3 ל-10 עבודות, סוגי המדיה הם רבגוניים ואין דרישה ספציפית, כמו גם ההתייחסויות באשר לכריכתו מעורפלות ומכוונות שוב ושוב לביטוי האישי של היוצר. הכנת העבודות המתאימות, איסופן והצגתן אמנם נתונה לבחירתו האישית של היוצר אך מכינות שונות מציעות את עזרתן במתן הכוונה נכונה ליצירת האפקט האופטימאלי.

יוצרים רבים מאבדים את דרכם בתהליך ושופטי ועדות קבלה שונות חוזרים ומדגישים את החשוב מכל- היה נאמן לעצמך. אל תתיימר להתבטא כפי שעושים זאת אמנים מנוסים וותיקים- מוסדות הלימוד מחפשים פוטנציאל, ניצוץ, יכולת. הם רוצים להעניק לך את הכלים לבטא עצמך באופן מקסימאלי, הם מעוניינים לראות בך את נקודת הפתיחה ורק לדמיין את קו הסיום. התמקד בנקודת הפתיחה- תיק עבודות צריך לבטא את השקפת העולם שלך: נקודות המבט שמעניינות אותך. חשוב מהם הדברים שגורמים לך ליצור, מה מסקרן אותך ומה לא משאיר אותך אדיש.

מוטיב נוסף שחשוב שיתבטא בתיק העבודות היא היכולות היצירתיות שלך. דע את נקודות החוזק והחולשה שלך, מצא את האיזון בין היכולת המעשית שלך ליכולת הרעיונית וזכור שביצוע מקסימאלי בשתיהן במקביל מצריך לרוב ניסיון והתנסות. היכולת היצירתית עשויה להתבטא הן בטכניקה גבוהה והן בחשיבה לא קונבנציונאלית.

כאמור, בהיותו כרטיס הביקור של היוצר, תיק עבודות צריך לבטא את תפיסת עולמו של היוצר כמו גם את יכולותיו היצירתיות בצורה הטובה ביותר. אך מהי אותה צורה טובה ביותר?
אנשי המקצוע מדגישים איכויות חשובות לבניית תיק עבודות בצורה נבונה:

צבעוני
לא בהכרח צבעוניות טכנית, גם תיק עבודות בשחור לבן יכול למשוך את העין ולהיות המתאים ביותר. בצבעוניות הכוונה היא להקפדה על תיק עבודות מגוון- קשה לשים אצבע מדוייקת על המינון וכפי שכבר הוזכר, הערפל הזה צריך להתבהר על ידך. גיוון רעיוני וגולמי ישמור על עירנות בעיון לאורך תיק העבודות.

מתקדם
דאג להתעדכן בעשייה היצירתית בתחומים הקרובים אלייך. כך תוכל להתקדם בשני מישורים במקביל: במישור הפנימי, תיק עבודות ראשוני נבנה במקום ובזמן מסויים. התקדמותך לאורך הדרך בודאי תדרוש עדכון של עבודותיך. במישור החיצוני, עבודותיך מתכתבות עם המציאות ועליך לבטא זאת בדרך כזו או אחרת. שימוש בסביבה ממוחשבת הוא מקובל מאד בבניית תיק עבודות ומומלץ להסתייע באנשים המתאימים.

שמרנות או העזה
כמו בדילמה בין ניגודים רבים, הסוד הוא בשילוב, באיזון. היכולת לשמר דפוסי עבודה נושנים בסביבת עבודה חדשה יש בה מן ההעזה. במקרים רבים ההשראה מונחת דווקא מאחור ולא מלפנים. השמירה על הקיים לעתים דורשת עבודה מרובה יותר מאשר החידוש המתמיד וזהו פרט קטן אך חשוב בבניית תיק עבודות.

כיצד תיק עבודות אישי יהיה אחר, שונה ומעניין? אם כל אדם הוא עולם ומלואו, כל מה שנותר לך הוא לשמור על הסקרנות הטבעית הקיימת בך במסע הגילוי של עצמך- ההנאה מובטחת.

מכינה לעיצוב ללימודי עיצוב/בעזרה בהכנת תיק עבודות ללימודי עיצוב פנים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב